Akcióban a vidéki gyülekezetek, beszámoló az Országos 1%-os Találkozóról
Az elmúlt hetekben több vidéki városban is megjelentek az aktivistáink, ahol a helyi gyülekezet tagjaival kiegészülve megkezdődött az 1%-os felajánlások utcai gyűjtése. Siklóson és Barcson a piactéren, Komlón pedig a HISZ ruha -, és élelmiszer osztási akcióján voltak sikeresek a lelkes csapatok. Örömmel tapasztaltuk, hogy sok esetben a siker kulcsa az volt, hogy a gyűjtésben résztvevő egy-egy helyi testvérünket jól ismerik a városban – az élete, családja jó bizonyság az emberek szemében – ezért szívesen odaadták a Hit Gyülekezetének az adójuk egy százalékát. Emellett Pécsen is tovább folytak az akciók, melynek során több alkalommal is lehetőség nyílott az evangélium hirdetésére. Egy kedves hölgy ennek gyümölcseként a múlt héten a gyülekezetbe is ellátogatott, majd az Istentisztelet végén átadta az életét Jézus Krisztusnak!
Március 25-én került megrendezésre az Országos 1%-os Találkozó, ahová az ország minden pontjáról érkeztek aktivisták. A kellemes helyszínen (Hit Park Házasságkötő terem) megrendezett gyűlés résztvevőit Petrőcz László a budapesti Hit Gyülekezete presbitere köszöntötte. Beszédében az egyszázalékos szolgálatban résztvevők munkáját egyfajta diakónusi szolgálatnak nevezte, olyan tevékenységnek, amelyben a hívők megfeszítik óemberüket, és erővel, valamint a Szellem kedvességével szólítják meg az embereket.
Felhívta a figyelmet ugyanakkor, hogy szükség lenne a gyülekezet többi tagjainak is az aktivitására, hogy mindenki a saját környezetében végezze ezt a nemes szolgálatot.
Ezt követően Orbán Róbert, az országos kampány vezetője Jézusnak az utolsó idők kihívásaival kapcsolatos szavait idézte: „De aki mindvégig állhatatos marad, az üdvözül” Máté 24,13.
Mint rámutatott, a győzelemhez előre látásra (amint a hangya előre látóan nyárban gyűjt), hűségre, és bölcsességre van szükségünk.
Ezt követően ismertetésre kerültek az elmúlt év statisztikai adatai, gyűjtések eredményei, ill. az idei év újdonságaként egy kampányt segítő weboldal bemutatása.
Említést érdemel még az ún. „hatvani fanchise”, amelynek lényege, hogy az utcai jelenlét mellett az embereket ott szólítsuk meg, ahol a jelen világban leginkább összegyűlnek, vagyis a Facebookon. Miről van szó? A hatvani gyülekezet néhány kreatív tagja a Facebookon elkezdett közzé tenni különböző vicces, elgondolkodtató, megrendítő stb. (szóval figyelem felkeltő) videó- ill. képüzeneteket evangéliumi tartalommal, s mindezt több tízezres taglétszámú Facebook csoportokba. Az eredmény: a mérési adatok alapján ezen az úton több százezer(!!!) emberhez jutott el az evangélium üzenete! Érdekessége a dolognak, hogy egy pécsi testvérünknek szinte ugyanez az ötlete támadt, hogy megismertessük a pécsi HISZ, régiónkban végzett karitatív tevékenységét, és ezáltal is hatékonyabbá tegyük az egyszázalékos kampányt.
Az előadás végén még ismertetésre került a Hit Rádió által elindított 1%-os felajánlás gyűjtő verseny, amelynek a fődíja 2db Izraeli tanulmányút!
Hock Roland beszámolója